Το σχολείο
Γέννηση
Το Μικροδρόμιο γεννήθηκε μέσα από την ανάγκη μας να δημιουργήσουμε ένα σχολείο με ανοιχτό και δημοκρατικό πνεύμα.
Όπου δίνεται ο χρόνος και η δυνατότητα σε κάθε παιδί να ανακαλύψει και να ξεδιπλώσει την προσωπικότητά του. Ώστε να βρει τη θέση του στον κόσμο του σήμερα και του αύριο σχεδιάζοντας τη δική του διαδρομή, δημιουργώντας το μέλλον του με πίστη στον εαυτό του και στις δυνάμεις του.
Έμπνευση
Η φιλοσοφία του σχολείου μας αποτελείται από ένα ψηφιδωτό εκπαιδευτικών προσεγγίσεων επηρεασμένων από το έργο σπουδαίων παιδαγωγών του 20ου αιώνα που στοχεύουν στην ανάδειξη της μοναδικότητας των παιδιών και στην ισορροπημένη και υγιή ανάπτυξή τους, ψυχική και σωματική.
Μέσω αυτών των προσεγγίσεων ενθαρρύνεται η φυσική περιέργεια των παιδιών να κατανοήσουν τον κόσμο που τα περιβάλλει ενώ ταυτόχρονα δημιουργούνται ευνοϊκές συνθήκες ώστε να λειτουργήσουν αρμονικά μέσα σε ένα κλίμα συνεργασίας, ομαδικότητας και σεβασμού.
Οι διαφορετικές προσωπικότητες των παιδιών, οι ιδέες και τα ενδιαφέροντά τους είναι η αστείρευτη πηγή της έμπνευσής μας. Μέσα από τον τρόπο που αντιλαμβάνονται τον κόσμο τα παιδιά, χαρτογραφούνται οι δρόμοι μάθησης και ανακάλυψης της γνώσης στο Μικροδρόμιο. Τα παιδιά μάς δείχνουν το δρόμο.
Η φιλοσοφία μας, λοιπόν, διαπνέεται και αντλεί στοιχεία από τις θεωρίες των Piaget, Malaguzzi, Steiner, Dewey, Freinet, Freire, Vygotsky, Gardner όπως αυτές εκφράστηκαν μέσα από την προσέγγιση του Reggio Emilia, της Παιδαγωγικής της Φύσης και των Σχολείων του Δάσους, καθώς και των Δημοκρατικών Σχολείων. Όλα αυτά τα στοιχεία έχουν αποτελέσει τη βάση και τη ρίζα της δικής μας προσέγγισης ενώ παράλληλα τα εξελίσσουμε και τα διανθίζουμε με νέα συστατικά έτσι ώστε να είμαστε συγχρονισμένοι με το διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον στο οποίο τα παιδιά καλούνται να ζήσουν.
Όραμα
Κάθε προσωπικότητα είναι μοναδική και αυτή τη μοναδικότητα θέλουμε να φωτίσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να τη συνειδητοποιήσει και το παιδί, να γνωρίσει τον εσωτερικό του κόσμο, να νιώθει όμορφα με τον εαυτό του, σιγουριά για τις δυνάμεις και τις ικανότητές του με απώτερο σκοπό αυτά τα θετικά συναισθήματα αυτοεκτίμησης να το καθιστούν αυτόφωτο και να το συντροφεύουν σε όλη του τη ζωή.
Η πηγαία περιέργεια των παιδιών να ανακαλύψουν τον κόσμο, αποτελεί το εσωτερικό τους κίνητρο και όχημα προς τη γνώση με στόχο αυτή η γνώση να έχει πραγματικό νόημα γι’ αυτά. Τα παιδιά μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν, πώς να αξιοποιούν τις γνώσεις τους έμπρακτα, αλλά και πώς να τις αξιολογούν.
Τα παιδιά είναι ήδη πολίτες του κόσμου μας, αποτελούν τους συνεχιστές της ανθρώπινης κοινωνίας μας και τους δημιουργούς των νέων κοινωνιών που θα υπάρξουν. Μέσα από το πρόγραμμα και τις δράσεις του σχολείου στοχεύουμε στην καλλιέργεια της υπευθυνότητας, της αλληλεγγύης, του σεβασμού, της ενσυναίσθησης και της περιβαλλοντικής συνείδησης μέσα από την ευαισθητοποίηση προς την φύση και τα πλάσματά της.
Σκοπός μας είναι το σχολείο μας να αποτελέσει το γόνιμο έδαφος ώστε τα παιδιά, ως μικροί εκκολαπτόμενοι ενήλικες, να ανθίσουν και να αποκτήσουν όλα εκείνα τα εφόδια που αξιοποιώντας τα, θα τα βοηθήσει να ζήσουν μια ζωή με σεβασμό προς τον εαυτό τους, τους συνανθρώπους τους και τη φύση.
Όραμα
Το κτίριο όπου στεγάζεται το σχολείο είναι μια μονοκατοικία της δεκαετίας του ’60. Με τις λιτές αρχιτεκτονικές γραμμές του και τα μεγάλα ανοίγματα που αφήνουν να μπαίνει άπλετο φυσικό φως στο εσωτερικό του, αποτέλεσε την ιδανική βάση ώστε να δημιουργήσουμε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον που διαμορφώνεται από την ξεχωριστή προσωπικότητα του κάθε παιδιού.
Αυτό το σχολείο έχει ως προορισμό να γίνει ένα μωσαϊκό διαφορετικών ιστοριών που θα γράψει το κάθε παιδί. Είναι ένας καμβάς πάνω στον οποίο τα παιδιά αφήνουν το αποτύπωμά τους, ένας ζωντανός οργανισμός που μεταμορφώνεται και εξελίσσεται μαζί με τους ανθρώπους που ζουν και δρουν μέσα σε αυτό.
Τα χρώματα των χώρων επιλέχθηκαν έτσι ώστε να βρίσκονται σε αρμονία με το εξωτερικό φυσικό περιβάλλον με σκοπό την ανεμπόδιστη καλλιέργεια της φαντασίας και της δημιουργικότητας των παιδιών. Η μελέτη του χώρου έγινε με γνώμονα αυτός να βρίσκεται στην υπηρεσία τους, να προσαρμόζεται στο παιχνίδι τους, να προτείνει διαφορετικές οπτικές και διαστάσεις στις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται. Να εμπνέει ασφάλεια και εμπιστοσύνη.
Ο κήπος του σχολείου είναι μεσογειακός, γεμάτος δέντρα και φυτά. Αποτελεί έναν περίπατο στη φύση, έναν χώρο ελευθερίας, ανακάλυψης, ηρεμίας όντας προέκταση της τάξης, ενός ακόμη χώρου μάθησης με ενεργό ρόλο σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς.